• خانه اخلاق
  • برنامه‌های ما
  • بلاگ
  • اساتید
  • کتابخانه فارسی
  • رویدادها
  • کتابخانه انگلیسی
  • مجله
  • واژه‌نامه
  • حمایت مالی
  • Here is our story
  • جستجو
  • منو
عضوی از خانه اخلاقی ها شوید
کلمه عبور(Required)

ورود به حساب کاربری
[mo_oauth_login]
یا
گیاهخواران؛ نابودکنندگان حیوانات

گیاهخواران؛ نابودکنندگان حیوانات

چرا گوشتخواری وظیفه‌ای اخلاقی است؟
اخلاق‌گرایان معمولاً از گیاهخواران حمایت می‌کنند و هرکس می‌خواهد خودش را خیلی اخلاقی نشان دهد، گیاهخوار می‌شود! معمولاً می‌گویند به‌خاطر حمایت از حقوق حیوانات است که گیاهخواری را انتخاب می‌کنیم.…
اخلاق‌گرایان معمولاً از گیاهخواران حمایت می‌کنند و هرکس می‌خواهد خودش را خیلی اخلاقی نشان دهد، گیاهخوار می‌شود! معمولاً می‌گویند به‌خاطر حمایت از حقوق حیوانات است که گیاهخواری را انتخاب می‌کنیم. اما نویسنده، کوشیده است نشان دهد که اگر کسی دلش برای حیوانات می‌سوزد و دوست‌دار حیوانات است، باید گوشتخواری را انتخاب کند. چرا گوشتخواری، اخلاقی است و گیاهخواری، غیراخلاقی؟ چرا گیاهخواران، دشمنِ همان حیواناتی‌اند که از خوردن‌شان امتناع می‌کنند؟ این‌ها سؤالاتی‌اند که با خواندن این متن، جواب آن را خواهید گرفت.
منبع: aeon
دیدگاه‌ها
شهاب
1 سال

با سلام
نویسنده محترم از هر دری مطلبی گفته و ناتمام رها کرده.
برخی از حیوانات را خود انسان اهلی کرده است. دست کشیدن از خوردن آن‌ها شرط لازم اخلاقی است؛ اما شرط کافی نیست. برای جبران مافات وظیفه اخلاقی دارد و آن اینکه حیوانات اهلی را تا نسل‌ها بعدبه حال خود در طبیعت رها نکند. وظیفه اخلاقی بشر این است که تمهیدی اتخاذ کند و حیوانات اهلی را به مرور به دامان طبیعت بازگرداند. نه اینکه چون فعلا توانایی و حوصله چنین کاری را ندارد، توجیهی سرهم آورد و به کشتن و خوردنشان ادامه دهد.

سعید
1 سال

چرت محض

ناشناس
1 سال

نویسنده شیشه ایه

کوثر
12 ماه

این داستان های مزخرف رو فقط یه قصاب میتونه نوشته باشه قبلا حامی گل و گیاه بودید الان هم پیشرفت کردید و دلیل مسخره میارید اکه گوسفندارو نخوریم منقرض میشن اگه برن تو معده تو عه شکم گنده خوبه منقرض نمیشن

ناشناس
11 ماه

سواد داری یا بیسوادی؟؟
پس چرا آهو که تهای نیست نسلش منقرض نشده؟؟

NARGES
11 ماه

واقعا سعی کردم با دید باز بخونم ولی این نوشته واقعا احمقانه بود و یک حرفو هزار بار با دلیل و منطق الکی تکرار کرده بود دنبال عقاید مخالف بودم تا ببینم شاید دارم راه اشتباهی میرم و خودمو تو راه درست قرار بدم ولی با دیدن این خزلبلات مطمعن دم درسته راهم

جاندار
11 ماه

فکرشو بکنید در چرخه تولید مثل روی زمین شما ممکن بود انسان متولد نمیشدی . مرغ یا گاو یا هر حیوانی دیگر می بودی.
ایا در اون حالت هم خوشتون میومد کسی شما پرورش بده و ذبح کنه و بخوره؟
فکر کنید ما انسانها در بالای زنجیره نبودیم! جانور دیگری در راس زنجیره غذایی بود و ما انسانها را برای تغذیه خودش مانند گوسفند در مزارع پرورش و ذبح میکرد…حتی فکرش هم وحشتناکه.
از نکات اخلاقی که بین همه ادیان و فرهنگها مشترک است اینکه: همانطوری که دوست داری با خودت رفتار بشه با دیگران رفتار کنید.

ناشناس
10 ماه

چی میگه این زبون بسته؟? چرا وقتی نه سواد داری نه اطلاعات میای چرند تحویل مردم میدی؟ یعنی تو از طبیعت باهوش تری؟
طبیعت بینقصه و خودش میفهمه چیکار کنه شما دخالت نکنی حله گل من??

ناشناس
10 ماه

همشو ول کنید تو طبیعت خود طبیعت بلده چیکار کنه شما شور نزن

Sina
10 ماه

حضرت علی(علیه السلام):شکم هایتان را گورستان حیوانات قرار ندهید.
پیامبر اسلام(صلی الله علیه و اله و سلم):هر کس که ۴۰ روز گوشت بخورد ، سنگدل می شود.
حضرت علی(علیه السلام):نشانه های مومن سه چیز است:
۱-کم غذا خوردن
۲-کم حرف زدن
۳-کم خوابیدن

گوشت‌خوار 100
9 ماه

حق با مترجمه، فشار بخورید گیاه‌خوارا

حیوان
8 ماه

عزیزم امیدوارم تو زندگی بعدیت یا اون دنیا یه گاو باشی و کسی مثل خودت باهات رفتار کنه تا خوشت بیاد. از مقالتم معلومه سنتم واسه نوشتن مقاله کمه. هر گیاهخواری بخاد مطمعن بشه میاد مقالتو میخونه دیگه مطمئنه که کارش درسته. ما گیاهخوارا هم هم از حیوان در برابر ادمایی دیونه مثل تو و هم واسه شاد کردن زندگیشون تلاش میکنم. تا درک کافی سر موضوعی نداشتی کاسه داغتر از اش نشو?

ناشناس
5 ماه

به نظر من شما اختلال شخصیت ضداجتماعی داری. هر چند اکثرا گوشتخوار هستند اما همچین نوشته های نفرت-باری ازشون مشاهده نمی کنیم.
من گیاهخوارم و انتظار گوشت نخوردن از دیگران ندارم… اما همچین نوشته هایی نگران کننده هست و بهتر هست با روانشناس درمیون گذاشته بشه.

شب
3 ماه

مریض روحی که میخاد خودشو راضی کنه که با یه حیوان درنده فرقی نداره احمق مجبور نیستی حتمن مقاله بنویسی کسی ازت درخواست نکرده . اونی که گیاهخوار یا وگن هست با تحقیقات کامل و عزم راسخ این راه رو انتخاب کرده و هدفش والاتر از لذت بردن از خوردن غذاست.. شما شکم گنده‌تو انبار گوشت کن به بقیه کاری نداشته باش

غزل
3 ماه

چرند تر از این مطلب نخونده بودم!

ناشناس
3 ماه

خیلی خری

ناشناس
2 ماه

از دیدگاه روانشناسی ، لذت از دیگر آزاری و کشتار به عنوان “مازوخیسم” شناخته می‌شود. این مفهوم به معنای لذت بردن از تجربه آزار دیدن یا کشتار دیگران است و در فرآیندهای روانی مختلف ممکن است ایفای نقش کند. بدون شک نگارنده این مقاله یک شخص مازوخیسم است که احتمالا خودش محصول تعرض و آزار در کودکی اش است ، و تعارض اجتماعی اش را با خضعبلاتی این چنینی بروز می دهد .

کشاورز
1 ماه

عزیزانی که کامنت گزاشتن گیاه خوار های به اصطلاح فهمیده و عقل کل من یک کشاورزم میدونید واسه یه نیم هکتار خیار یا گوچه چقد حیوانات مثل موش و مار و پرنده و مورچه و هزاران موجود دیگه بخاطر سمپاشی و حفاظت از محصول میمیرن تا شماها سبزیهاتون بخورید؟؟؟ از مغزتون استفاده کنید البته اگه دارید احساسی برخورد نکنید بله منم دلم میسوزه اما شما زیاده روی میکنید پس لطفاً خفه شید!!!

لیدا
1 ماه

بی مغز….موقع نوشتن این اراجیف از ذهن بیمارت احیانا چیزی مصرف کردی؟؟؟؟

club