سید-جمال-الدین-میرشرف-الدین
امیرحسین خداپرست
مدرسه پاییزه تفکر اخلاقی نزد فلاسفه غربی
کرونا باعث شد سه سال برنامه مدارس‌الاخلاق نداشته باشیم. دو تا مدارس الاخلاق قبلی فقط تو فصل زمستان و با محوریت اخلاق برای نوآموزان برگزار شده بود، از سال ۱۴۰۱ تصمیم گرفتیم هر فصل یک مدارس الاخلاق داشته باشیم و تو هر کدوم به یکی از موضوع‌های کلی اخلاق بپردازیم. پاییز ۱۴۰۱ مدارس الاخلاقمون حول محور فلاسفه غربی برگزار شد.

مدارس الاخلاق عنوان دوره های فشرده آموزشی ماست که به صورت فصلی و در ۴ نوبت برگزار می‌گردد. مدرسه پائیزه ما متمرکز بر بررسی آرا فلاسفه اخلاق غربی است. «اخلاق برای نوآموزان» عنوان مدرسه زمستانه ماست که تابحال دو دوره از آن برگزار شده است. در مدرسه بهاره‌مان، تراث اخلاقی مسلمانان را بازخوانی خواهیم کرد و در مدرسه تابستانه حوزه‌های نوظهور اخلاق کاربردی را به مخاطبان معرفی خواهیم کرد.
مدرسه پائیزه خانه اخلاق، به دنبال معرفی اندیشه اخلاقیِ فیلسوفان بزرگی است که به اندیشه اخلاقی آنها کمتر از دیگران توجه شده است. این مدرسه در دو نوبت صبح و عصر و در قالب ۸ جلسه یک ساعت و نیمه، میزبان اساتید برجسته حوزه اخلاق و فلسفه اخلاق است. مخاطبین ما دانشجویان و طلابی هستند که لزوما تحصیلات آکادمیک مرتبط ندارند.