• خانه اخلاق
  • برنامه‌های ما
  • بلاگ
  • اساتید
  • کتابخانه فارسی
  • رویدادها
  • کتابخانه انگلیسی
  • مجله
  • واژه‌نامه
  • حمایت مالی
  • Here is our story
  • جستجو
  • منو
عضوی از خانه اخلاقی ها شوید
کلمه عبور(Required)

ورود به حساب کاربری
[mo_oauth_login]
یا
من دانشجوی فلسفه اخلاق هستم، ولی یک آدم اخلاقی نیستم
نسبت رشته فلسفه اخلاق و خوب بودن؛

من دانشجوی فلسفه اخلاق هستم، ولی یک آدم اخلاقی نیستم

چرا مطالعه فلسفه اخلاق به اخلاقی‌تر شدن دانشجویان کمکی نکرده است؟
یکی از پرسش‌های مهمی که گاه ذهن فراگیران فلسفه اخلاق را به خود مشغول می‌کند، این است که بین این حوزه فلسفی و گرایش به اعمال اخلاقی چه ربطی وجود…
یکی از پرسش‌های مهمی که گاه ذهن فراگیران فلسفه اخلاق را به خود مشغول می‌کند، این است که بین این حوزه فلسفی و گرایش به اعمال اخلاقی چه ربطی وجود دارد: آیا یادگیری آن باعث می‌‏شود افراد به انجام اعمال اخلاقاً خوب گرایش یابند؟ این پرسشی است که چارلی وایت کوشیده است در این نوشتار به آن پاسخ گوید. از نظر وی، شیوه رایج کنونی در تعلیم و تعلم این شاخه فلسفی هیچ کمکی به رشد اخلاقی افراد نمی‏‌کند و استمرار این وضعیت می‌‏تواند زیست اخلاقی نسل‏‌های آینده را به خطر اندازد. با این حال، وی معتقد است که نباید آموزش فلسفه اخلاق را کنار گذاشت، بلکه باید در شیوه آموزش آن تغییراتی صورت داد که بتواند به دانشجویان در حل مسائل اخلاقی زندگی واقعی کمک کند. وی نوشتار را به ارائه پیشنهادهایی در این زمینه به پایان می‌‏برد.
منبع: Philosophy Now
دیدگاه‌ها
امیر فیروزنیا
2 سال

بسیار عالی بود ولی خیلی خلاصه بود اگر مقاله اصلی اش را دارید در کنار این مطلب نیزقرار دهید

    فاطمه شریفیان
    2 سال

    سلام و عرض ادب
    مقاله به طور کامل ترجمه شده
    لینک مقاله اصلی رو هم در انتهای نوشته و از اینجا می‌تونید ببینید

club